به گزارش کانال نفت به نقل از بانک پارسیان، با توجه به الزامات بالادستی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پدافند غیرعامل، اجرای دوره ای طرح های تداوم کسب‌وکار و بازگشت از خسارت (DRP) برای بانک‌های کشور الزامی است. بانک پارسیان به‌عنوان یکی از بانکهای پیشرو، از سال های گذشته علاوه بر مرکز داده اصلی، مراکز داده پشتیبان و بحران خود را نیز تجهیز و سرویسهای بانکداری را به‌صورت برخط در تمامی این مراکز داده میزبانی میکند.

بر این اساس، مانور مهاجرت مرکز داده به مرکز جدید داده پشتیبان، به‌منظور تضمین پایداری خدمات بانکی حضوری/ غیرحضوری بانک پارسیان و در راستای اطمینان از عملکرد صحیح مرکز داده پشتیبان و آمادگی در برابر هرگونه رخداد احتمالی، در تاریخ ۵ آبان ماه با موفقیت انجام و سرویس¬های بانکی با کمترین اختلال ممکن به این مرکز داده منتقل‌شده و در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ به مرکز داده اصلی بازگشت.

ارزیابی برنامه‌های مدیریت بحران موجود در بانک، صحت سنجی طرح بازگشت از خسارت سرویسهای بانکی، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و سرویسها در مرکز داده پشتیبان، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، ارتقا سطح آمادگی در صورت بروز هرگونه بحران و فاجعه احتمالی، سنجش کارایی روال‌ها و روندهای انتقال سرویس بین سایت‌های مراکز داده با حداقل قطعی، شناسایی گلوگاه‌ها و کمبودهای احتمالی از اهم اهداف و دستاوردهای این مانور به شمار می‌رود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی