کانال‌نفت: بیش از ۱۹۰ کشور توافق اقلیمی پاریس را که هدف آن محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سلسیوس بوده و مستلزم کاهش عظیم استفاده از سوختهای فسیلی مانند زغال سنگ و گاز است، امضا کرده اند.

آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین دورنمای گاز اعلام کرد تقاضا برای گاز طبیعی در سال ۲۰۲۱ بهبود قوی پیدا می کند و اگر دولتها سیاستهای قوی برای هدایت جهان به سوی مسیر صفر کردن آلایندگیها تا اواسط قرن جاری اجرا نکنند، رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

پیش بینی می شود با احیای اقتصادهای جهانی از رکودی که در سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تجربه کردند، تقاضای جهانی برای گاز در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳.۶ درصد رشد کند. رشد تقاضا برای گاز از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ به ۱.۷ درصد در سال می رسد یعنی تقاضا برای گاز به حدی بالا می ماند که نقشه راه آژانس بین المللی انرژی به سمت صفر شدن آلایندگیهای جهانی تا سال ۲۰۵۰ را دور از دستیابی قرار می دهد.

آژانس بین المللی انرژی در ماه مه نقشه راهی برای بخش انرژی به منظور تحقق هدف صفر کردن آلایندگیها را منتشر و اعلام کرد سرمایه گذاران نباید پروژه های جدید تولید نفت، گاز و زغال سنگ را تامین مالی کنند. اما اکنون تقاضای جدید توسط پروژه هایی که پیش از این تصویب شده یا پیش از شیوع ویروس کرونا در دست توسعه قرار داشتند، تامین می شود.

قیمت جهانی گاز طی ماه گذشته تحت تاثیر تقاضای قوی، به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرد. دمای بالای هوا باعث افزایش تقاضا برای تولید نیرو در نیمکره شمالی و مناطقی در آسیا به دنبال ذخیره سازی گاز پیش از زمستان هستند.

در این گزارش پیش بینی شد که قیمت گاز در هاب هلند در سال ۲۰۲۱ به ۹.۵ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش صعود می کند که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۳ است در حالی که قیمت محموله های تک LNG در آسیا به ۱۱ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش صعود خواهد کرد که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ است.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی از صنعت گاز خواست تلاشها برای کاهش آلایندگی شامل پرداختن به انتشار متان را مضاعف کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی