مورگان استنلی در یادداشت جدیدی از پیش بینی قبلی نفت ۷۰ دلاری عقب نشینی و برآورد کرد قیمت هر بشکه نفت تابستان امسال احتمالا در محدوده ۶۵ تا ۷۰ دلار حبس خواهد شد.

بانک آمریکایی مورگان استنلی اعلام کرد اگرچه برخی از عوامل حمایت کننده از قیمتهای نفت همچنان به قوت خود باقی مانده اند اما احیای فعالیت حفاری آمریکا و بازگشت نفت ایران به بازار دو عاملی هستند که روند احیای قیمتها را تضعیف می کنند.

ذخایر نفت همچنان در حال کاهش هستند و سفر و رفت و آمد رو به بهبود است اما بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار و فعالیت حفاری بالاتر آمریکا تاثیر بیشتری از آنچه تحلیلگران مورگان استنلی در ابتدا فرض کرده بودند بر قیمتها خواهند گذاشت. این عوامل همواره به عنوان نامعلومهای شناخته شده وجود داشتند اما اکنون روی روند قیمتها تاثیر بیشتری می توانند داشته باشند.

مورگان استنلی تا پایان فوریه پیش بینی می کرد نفت برنت در سه ماهه سوم به ۷۰ دلار در هر بشکه می رسد که نشانه بهبود بیشتر بازار است.

تحلیلگران ساکسو بانک روز دوشنبه پیش بینی کردند چالشهای کوتاه مدت، قیمت نفت برنت را در بازه محدودی حبس می کند. هفته گذشته نفت بدترین هفته خود در سه هفته گذشته را سپری کرد و اگرچه دورنمای تقاضا در سه ماهه دوم قوی به نظر می رسد، چالشهای کوتاه مدت احتمالا قیمت نفت برنت را در بازه بین ۶۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه نگه می دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گلدمن ساکس همچنان به نفت خوش بین مانده و انتظار دارد علاوه بر دو میلیون بشکه در روز تولیدی که قرار است اوپک پلاس و عربستان سعودی در فاصله ماه مه تا ژوییه احیا کنند، تقاضای قوی یک دور دیگر افزایش تولید اوپک پلاس به میزان دو میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم را ایجاب کند. حتی پس از ریزش قیمتهای نفت در اواسط مارس، گلدمن ساکس اعلام کرد این اتفاق فرصت خرید برای نفت بود و بر پیش بینی صعود نفت برنت به ۸۰ دلار در هر بشکه در تابستان پافشاری کرد.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه با ۳۳ سنت افزایش، در ۶۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه بسته شد و بهای وست تگزاس اینترنت آمریکا با ۳۸ سنت افزایش، در ۵۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی