امیر بنی‌کریمی در آیین بهره‌برداری از جایگاه سوخت شایلین گفت: به‌منظور خدمات‌رسانی و سوخت‌رسانی مطلوب‌تر به مردم به‌طور هم‌زمان چهار مجتمع خدمات رفاهی در این استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون استاندار و جمعی از مسئولان و مقام‌های شهرستان سروستان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی کشور در بخش انرژی، توسعه منطقی جایگاه‌های عرضه سوخت با هدف تأمین رفاه و تسهیلات برای مردم عزیز در دستور کار شرکت قرار دارد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان‌های ذی‌ربط، زمینه حضور بخش خصوصی فراهم است. استان فارس در این زمینه جایگاه خوبی دارد و این چهار مجتمع با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس ضمن اعلام کسب رتبه دوم توسط منطقه در تعداد مجاری عرضه سوخت در کشور، هدف از ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی را ارائه خدمات بیشتر به مردم با محوریت سوخت‌رسانی بیان و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تعداد مجاری عرضه سوخت مایع (بنزین و نفت‌گاز) در استان به ۲۹۵ جایگاه رسید که از این تعداد ۴۰ جایگاه به‌صورت مجتمع خدمات رفاهی احداث شده‌اند.

بنی‌کریمی ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب تمام عوامل چرخه سوخت‌رسانی استان در تأمین و توزیع میانگین روزانه ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در فارس گفت: مکان‌یابی صحیح جایگاه‌ها در نقاط مختلف به‌ویژه در محورهای اصلی استان در دستور کار منطقه است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مجتمع «شایلین» در محور سروستان به شیراز، مجتمع «مهر و ماه» در محور فیروزآباد به عسلویه، مجتمع «کشاورز» در محور مرودشت به سعادت‌شهر و مجتمع «ماهور» در محور لار به جهرم به بهره‌برداری رسیدند.

وی تأمین و توزیع به‌موقع و ایمن سوخت را از وظایف اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از این جایگاه‌ها، زمینه اشتغال مستقیم ۶۰ نفر نیز فراهم شده و هم‌اکنون در استان فارس تعداد ۳۷ جایگاه سوخت مایع و ۱۰ جایگاه سی‌ان‌جی نیز در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصدی دارند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی