به گزارش کانال نفت به نفل از نقد دولت پنج ماه یعنی 10 آذر سال 1400 خبر عزل سرپرست پتروشیمی امیرکبیر که ۲ماه پیش از آن به این سمت منصوب شده بود، رسانه ای شد اما همه چیز از یک انتصاب پرحاشیه توسط پرحاشیه ترین مدیر وزارت رفاه یعنی اسماعیل للگانی مدیرعامل بانک رفاه شروع شد، انتصاب محمد بهمئی طی یک طراحی پیچیده، فریبکارانه، پنهانی و‌ ناگهانی بعنوان مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر! بهمئی از دوستان بیژن زنگنه وزیر نفت سابق بود که به منظور حذف رقبای مدیریتی خود، در اقدامی سخیف فیش‌های حقوقی سه تن از مدیران پتروشیمی امیرکبیر که گزینه های اصلی مدیرعاملی بودند را جعل کرد تا چهره آنان را به عنوان مدیران نجومی بگیر مخدوش کند و در نهایت خودش مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر بماند. وزیر رفاه پس از اطلاع از ماجرا بهمئی را از سمت خود عزل کرد.
همانطور که می‌دانیم شرکت پتروشیمی امیرکبیر از زیر مجموعه‌های بانک رفاه کارگران است و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر توسط مدیرعامل بانک رفاه تعیین می‌شود. «اسماعیل للگانی» مدیر عامل بانک رفاه کارگران به عنوان لیدر این جریان و حاشیه سازیها است. بر اساس خبری که از سوی پایگاه خبری نفت ما،  منتشر شد تحلیل ها اینگونه است که للگانی از مدیران بانک صادرات بود که به دلیل حقوق نجومی برکنار شد اما در سال 1398 با لابی و کمک سوپر اصلاح طلبان به عنوان مدیر عامل بانک رفاه منصوب شد. للگانی در شهریور 1400 محمد بهمئی را بعنوان سرپرست پتروشیمی امیرکبیر معرفی می‌کند! از دیگر سو علی جابری، عضو هیات مدیره پتروشیمی امیرکبیر و مدیر منابع انسانی توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی جهت مدیرعاملی معرفی می‌شوند اما با مخالفت و کارشکنی للگانی مواجه می‌شود و از معرفی و‌ استعلام او سر باز می‌زند، در نتیجه حراست وزارت کار، برای پیگیری صلاحیت جابری دست به کار شده و تایید آن از سوی نهادهای مربوطه اعلام می‌شود. به ناگاه پس از فرآیند تایید جابری، در اقدامی هدفمند با قصد تخریب و انتقام‌گیری، فیش‌های جعلی حقوقی جابری به همراه مدیر مالی و رییس حراست امیرکبیر رسانه‌ای می‌شود. در این بازی کثیف رسانه‌ای که با همراهی صدا و سیما تقویت هم می شود، خانی نوذری معاون وزرات کار در ابتدا فریب می‌خورد و این فیش‌ها را تایید می‌کند اما با بررسی بعدا اعلام می‌کند که این فیش‌ها ساختگی است.
محمد بهمئی، توسط للگانی در 21 شهریور 1400 به عنوان مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر منصوب می‌شود کسی که در شهریور 1399 توسط للگانی به عنوان مدیر عامل شرکت «رفاه تجارت پردیس» از زیرمجموعه‌های بانک رفاه منصوب شده‌ بود.
اما این پایان اقدام محمد بهمئی نبود، چرا که در تلاش برای کسب مدیرعاملی پتروشیمی شیراز، یکی از پتروشیمی های مهم اوره ساز کشور برآمده است و شنیده ها نیز از انتصاب قریب الوقوع وی حکایت دارد!
اما سوال اینجاست فردی که تاکنون در هر شرکتی که بوده و به مرد هزار چهره شهرت دارد چگونه می تواند برای دست اندازی به شرکت های مهم کشور اینگونه آزادانه عمل کند؟!
نکته دیگر اینکه از شرکت ملی حفاری تا بازرگانی بانک رفاه در صدر حاشیه های آنها قرار داشته و با کمی تحقیق می توان صحت این ادعا را اثابت کرد بر اساس کدام رزومه مدیریتی می تواند پتروشیمی شیراز را به رشد برساند!؟
و دست آخر اینکه فردی که در انتخابات مجلس در دوره گذشته از سوی شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی رد صلاحیت می شود، چه تضمینی وجود دارد که پتروشیمی شیراز را به محل بذل و بخشش برای تثبیت و ارتقا شغلی خود در آینده نکند؟!
از یک سو ردای پتروشیمی شیراز به عنوان قدیمی ترین پتروشیمی کشور برای افرادی چون بهمئی بسیار گشاد است و قطعا سهامداران این پتروشیمی موافق این چنین انتصاباتی نخواهند بود و از سوی دیگر انتصاب بهمئی در پتروشیمی شیراز تکمیل کننده پازل انتصاب حیدرزاده در پتروشیمی آریاساسول خواهد بود و کسانیکه حکم انتصاب آنها را امضا کنند روزی بایستی پاسخگوی امضای خود باشند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی