پیش‌بینی می‌شود توفان گرمسیری نیکولاس که در 12 سپتامبر در ساحل خلیجی آمریکا مشاهده شد، در 13 سپتامبر پس از ورود به خشکی به خط ساحلی تگزاس برسد. این توفان تعدادی از واحدهای پالایشگاهی که به تازگی در حال بهبود از توفان آیدا بودند را تهدید می‌کند.

بنزن

بگفته منابع، دورنمای بنزن آسیا ثابت تا قوی به نظر می‌رسد، و همزمان اکثر معامله‌کنندگان بازار در حال بررسی تاثیرات تعطیلات آتی در بخش استایرن هستند. 

بگفته منابع، محدودیت عرضه در چین قیمت‌ها را تقویت کرده، اما هزینه‌های بالای باربری و سرعت پایین تحویل بار، ریسک بازار را افزایش داده است. بنزن کره (اف‌او‌بی) در 9 سپتامبر به 1002 دلار در هر تن افزایش یافت، اما در 10 سپتامبر از این روند بازگشت و در میزان 995.33 دلار در هر تن آرام گرفت.  

تولوئن

براساس داده‌های دولت چین، تقاضا در این کشور و جنوب شرق آسیا ضعیف بوده و موجودی تانکرها همچنان بسیار بالاست. بگفته منابع، مذاکرات میان فروشندگان جنوب شرق آسیا و خریداران هندی تداوم یافت، اما کمبود کشتی جریان تجاری را تا میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ایزومر زایلن مخلوط

بگفته منابع، دورنمای بازار ایزومر زایلن مخلوط به دلیل تخمین‌ها از طولانی‌شدن زمان تحویل‌دهی محموله‌های اکتبر، همزمان با تعطیلی‌های مرتبط با عملیات‌های نگهداری در بخش صنایع پایین‌دستی و تقاضای ضعیف در زنجیره پلی‌استر، کاهشی می‌باشد.

فاصله قیمتی پارازایلن و نفتا در طی چندین هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تولیدکنندگان پارازایلن منطقه را وحشت‌زده کرده، و منتج به کاهش تولیدات ایزومر زایلن مخلوط برای تولید پارازایلن شده است. 

پروپیلن

بگفته منابع، احتمال می‌رود واردات چین به دلیل تراکم بار در بندرها کاهش یابد، درحالی‌که موجودی پروپیلن کره‌جنوبی همزمان با دیرکرد کشتیرانی و هوای نامناسب در حال افزایش است.

بگفته منابع، از آنجایی‌که انتظار می‌رود چند واحد هیدورژن‌زدایی پروپان از اواسط سپتامبر فعالیت خود را در شاندونگ و نینگ‌شیا آغاز کنند، عرضه پروپیلن چین نیز در حال افزایش است.

بوتادین

بگفته منابع، انتظار می‌رود قیمت‌های بوتادین آسیا از 13 تا 17 سپتامبر، تحت فشار عرضه بالا و کاهش تقاضای آمریکا، علیرغم تعطیلی تعدادی از واحدهای این کشور، ضعیف شود. 

منابع اشاره داشتند، فاصله قیمتی چین (سی‌اف‌آر) و کره (اف‌او‌بی) به دنبال کاهش برتری قیمتی کره همزمان با ضعف تقاضا از آمریکا، می‌تواند افزایش یابد.

پی‌وی‌سی

معامله‌کنندگان بازار در این هفته پیشنهادات قیمتی اکتبر را زیر نظر دارند.انتظار می‌رود به دلیل محدودیت عرضه در نتیجه تعطیلی واحدها به دنبال توفان آیدا، شاهد افزایش قیمت‌ها در مقایسه با سپتامبر باشیم.

بگفته منابع، احتمال می‌رود حجم‌های اکتبر در مقایسه با سپتامبر با توجه به رویکردهای احتمالی تحویل بار همزمان با نرخ‌های بالای باربری و محدودیت فضای کانتینرها، کاهش یابد. 

اکسو الکل‌ها

انتظار می‌رود به دنبال پایان تعطیلی واحدها، قیمت 2-اتیل هگزانول چین در مقایسه هفتگی در هفته جاری کاهش یابد. براساس داده‌های پلتس، شرکت بلوسیل شاندونگ چین برنامه دارد تا در حول و حوش 20 سپتامبر، فعالیتش را در واحد اکسو الکل خود با ظرفیت 150000 تن در سال، بعد از تعطیلی در 21 سپتامبر، آغاز کند.

براساس داده‌های پلتس، شرکت تیانجین بوها یونگلی برنامه دارد تا فعالیت مجدد خود در واحد چرخشی اکسو الکل را دو روز به تعویق انداخته و از 13 سپتامبر فعالیت‌ها را از سر گیرد. این واحد در 15 اوت تعطیل شد که دارای دو واحد چرخشی تولید بوتیل الکل یا 2-اتیل هگزانول با ظرفیت 250000 تن در سال می‌باشد.

متانول

بگفته منابع، از آنجایی‌که معادن زغال‌سنگ شمال غربی چین به دلیل ایمنی و محدودیت مصرف انرژی تعطیل شدند، انتظار می‌رود قیمت‌های متانول آسیا، به خصوص چین، در این هفته بعد از سیر صعودی زغال‌سنگ معاملات آتی به میزان 3.5 درصد در صبح 13 سپتامبر، افزایش یابند. 

منابع اشاره داشتند، انتظار می‌رود به دنبال افزایش نگرانی‌ها برسر عرضه آمریکا به آسیا، رویه صعودی در کره‌جنوبی تداوم داشته باشد. به دنبال اختلالات به وجود آمده از توفان آیدا، تجهیزات تولیدی متانول در آمریکا با دشواری‌هایی در بازگشت به تولیدات مواجه شده‌اند.

براساس داده‌های پلتس، قیمت‌های متانول کره‌جنوبی و چین در هفته گذشته در 10 سپتامبر  به ترتیب 14 دلار و 11 دلار در هر تن افزایش یافته و هر کدام به 415 دلار و 337 دلار در هر تن رسیدند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی