کانال‌نفت: امیر احمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی زاگرس در ابتدای مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت پرداخت و به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد.
احمدی بیان کرد: ایران ۵۱ درصد از تولید متانول خاورمیانه را دارد.
وی افزود: قیمت سوخت کشتی ما در سال ۹۹، ۳۹۲ دلار بود که ارزان‌تر از قیمت نشریه است. قیمت حمل از سال ۹۶ رشد کرده و سال ۹۹، ۴۷ دلار شد. به تولید رسیدن پتروشیمی‌های جدید ایران موجب شد هزینه‌های کشتی برای ایران افزایش یابد.

وی در خصوص صادرات شرکت گفت: ۸۹ درصد به چین و ۵ درصد به هند صادرات داشتیم و باقی در داخل مصرف شده است.

احمدی از اهداف سال ۱۴۰۰ توسعه بازارهای محصول ، برنامه جدید برای ترکیه و مصر ،ادامه سرمایه گذاری در زمینه حمل متانول، افزایش راندمان تولید، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش ریسک حوادث و ...را نام برد.

مدیرعامل «زاگرس» تصریح کرد: علت اصلی افزایش نرخ حمل در سال ۱۳۹۹ ، الزام استفاده کشتی ها از سوخت کم سولفور از ابتدای سال ۲۰۲۰ است . با توجه به اینکه این سوخت قیمت بالاتری نسبت به سوخت های با سولفور بالاتر دارد، لذا شاهد افزایش نرخ هزینه های حمل بوده ایم.از طرفی با راه اندازه واحدهای متانول جدید از جمله شرکت کیمیای پارس خاورمیانه، شاهد افزایش تقاضا برای کشتی ها جهت حمل و نقل بوده ایم.

بر اساس تصمیمات مجمع گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه صنعتی شیمی پوشینه، سرمایه گذاری هامون سپاهان، صادرفر و مجتمع صنعتی نفت و گاز صبا جم کنگان به عنوان اعضای هیات مدیره برای باقیمانده مدت تصدی قانونی انتخاب شدند.

در مراسم این مجمع صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت .

موسسه تدوین و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه های اطلاعات ، دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

همچنین در پایان تقسیم سود ۲۳،۰۰۰ ریالی به ازای هر سهم (معادل ۹۵.۲ درصد سود خالص)، مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را از طریق فرم زیر اسال نمایید

نظرسنجی

مارا دنبال کنید

آگهی